Adresa:
Božidara Petranovića 8, 23000 Zadar
Telefon:
023/350-350 (Centrala)
Službena email adresa:
zupanija@zadarska-zupanija.hr
Prilagodba pristupačnosti
Adresa:
Božidara Petranovića 8, 23000 Zadar
Telefon:
023/350-350 (Centrala)
Službena email adresa:
zupanija@zadarska-zupanija.hr
Red. br. |
Nadnevak |
Prezime i ime nastavnika |
1. |
9. 11. 2024. |
Kardum, Olivera |
2. |
23. 11. 2024. |
Kandić, Marijana |
3. |
30. 11. 2024. |
Stupin, Tatjana |
4. |
7. 12. 2024. |
Dobra-Opačić, Zrinka |
5. |
14. 12. 2024. |
Kardum, Olivera |
6. |
11. 1. 2025. |
Kandić, Marijana |
7. |
25. 1. 2025. |
Stupin, Tatjana |
8. |
1. 2. 2025. |
Dobra-Opačić, Zrinka |
9. |
8. 2. 2025. |
Kardum, Olivera |
10. |
22. 2. 2025. |
Kandić, Marijana |
11. |
8. 3. 2025. |
Stupin, Tatjana |
12. |
22. 3. 2025. |
Dobra-Opačić, Zrinka |
13. |
5. 4. 2025. |
Kardum, Olivera |
14. |
10. 5. 2025. |
Kandić, Marijana |
15. |
24. 5. 2025. |
Stupin, Tatjana |
16. |
7. 6. 2025. |
Dobra-Opačić, Zrinka |
Župan Božidar Longin primio je u Domu Zadarske županije učenike osnovnih i srednjih škola koji su pohađali radionice za darovitu djecu iz područja matematike. Naime, Zadarska županija po prvi je puta tijekom prošle školske godine provela identifikaciju darovite djece iz područja matematike prilikom čega je utvrđeno da imamo 3,9 posto darovite djece iz ovoga područja, što se uklapa u nacionalni prosjek.
Prilikom identifikacije učenici su testirani univerzalnim mjernim instrumentom koji je Zadarskoj županiji ustupio Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja.
Darovita djeca, 19 učenika petih razreda osnovne škole i 6 učenika prvih razreda srednje škole pohađala su za vrijeme prošle školske godine radionice svake druge subote.
„Uvijek ističem kako je ulaganje u naše najmlađe izravan ulog u našu zajedničku budućnost. Imamo obvezu učiniti sve što možemo kako bismo svojoj djeci i mladima osigurali što bolje uvjete za obrazovanje, kako bismo im otvorili vrata za dodatno usavršavanje, za rad na sebi. Ovdje smo kako bismo vama, drage učenice i učenici, zahvalili na tome što ste učinili nešto jako dobro za sebe. Prihvatili ste svoju darovitost, svoj talent i odlučili ga dodatno izbrusiti uz pomoć svojih mentora. Oni su ti vješti majstori koji svoje znanje ne samo imaju, već i znaju prenijeti drugima. Upravo je to najveća odlika dobrog profesora i učitelja“, kazao je župan Longin dodajući kako su često metodika i didaktika nepravedno zanemarene vještine, a one su, kako je naveo, te o kojima ovisi kvalitetan prijenos znanja na nove generacije.
„No, sva vještina mentora ne bi bila korisna da kod vas nije postojalo još nešto osim darovitosti – volja i želja za dodatnim radom. Znamo da je školski kurikul jako zahtjevan. Puno je školskih predmeta, puno je gradiva. Uz sve navedeno, mnogi od vas imaju i više izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti. Sve to traži puno vremena. U tom kontekstu odlučiti se još i na dodatni rad, i to ne iz bilo kojeg predmeta, već iz svima teške matematike, nešto je što zaslužuje najveću moguću pohvalu. Čestitam vam na snazi, volji i upornom radu. Budite sigurni da ste kroz ovo pametno uložili u svoju budućnost“, poručio je župan.
Na prijemu su bile su i mentorice Renata Bešić, Anita Šimac te roditelji darovite djece. Spomenimo da je Anita Šimac ove godine među 513 nagrađenih odgojno-obrazovnih djelatnika koje je u povodu Svjetskog dana učitelja nagradilo Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih. S darovitim učenicima radile su još mentorice Natalia Cvelf, Ivana Matanović i Marijana Gladović.
Darovita djeca osnovnih škola: Ivan Dijan, Hrvoje Jordan, Luka Karimović, Šimun Nakić, Matija Paripović, Toma Perić, Oliver Perić, Tamara Peša, Lucija Protić, Ivano Sorić, Marcela Stulić, Frane Surjan, Ana Šimunić, Tina Škoda, Filip Vasiljevski, Ante Veršić, Jakov Vidaić, Luka Zupan i Šimun Žuanić.
Darovita djeca srednjih škola: Lucija Fuzul, Adrian Kolanović, Marin Mlinarić, Tome Sikirić, Mate Šarić i Marino Vranić.
Ivan |
Dijan |
OŠ |
Hrvoje |
Jordan |
OŠ |
Luka |
Karimović |
OŠ |
Šimun |
Nakić |
OŠ |
Matija |
Paripović |
OŠ |
Toma |
Perić |
OŠ |
Oliver |
Perić |
OŠ |
Tamara |
Peša |
OŠ |
Lucija |
Protić |
OŠ |
Ivano |
Sorić |
OŠ |
Marcela |
Stulić |
OŠ |
Frane |
Surjan |
OŠ |
Ana |
Šimunić |
OŠ |
Tina |
Škoda |
OŠ |
Filip |
Vasiljevski |
OŠ |
Ante |
Veršić |
OŠ |
Jakov |
Vidaić |
OŠ |
Luka |
Zupan |
OŠ |
Šimun |
Žuanić |
OŠ |
Lucija |
Fuzul |
SŠ |
Adrian |
Kolanović |
SŠ |
Marin |
Mlinarić |
SŠ |
Tome |
Sikirić |
SŠ |
Mate |
Šarić |
SŠ |
Marino |
Vranić |
SŠ |
RADIONICE ZA DAROVITE UČENIKE IZ MATEMATIKE ZA 1. RAZRED SREDNJE ŠKOLE
Redni broj |
Domena |
Nastavna tema |
Datum |
Br. školskih sati |
Nastavnik |
BROJEVI |
Skupovi brojeva |
21.09.2024. |
2 |
Renata Bešić |
|
Teorija brojeva |
05.10.2024. |
2 |
Renata Bešić |
||
ALGEBRA I FUNKCIJE |
Dokazi bez riječi |
19.10.2024. |
2 |
Renata Bešić |
|
Diofantske jednadžbe |
09.11.2024. |
2 |
Renata Bešić |
||
23.11.2024. |
2 |
Renata Bešić |
|||
Proporcije (Zlatni rez) |
07.12.2024. |
2 |
Ivana Matanović |
||
Linearna funkcija |
11.01.2025. |
2 |
Ivana Matanović |
||
3. |
PODACI, STATISTIKA I VJEROJATNOST |
Statistika |
25.01.2025. |
2 |
Ivana Matanović Dinka Ivanović |
Dirichletov princip |
08.02.2025. |
2 |
Dinka Ivanović |
||
4. |
OBLIK I PROSTOR |
Trokut |
22.02.2025. |
2 |
Monika Peša |
Eratostenov eksperiment |
08.03.2025. |
2 |
Monika Peša |
||
Sukladnost i sličnost |
22.03.2025. |
2 |
Monika Peša |
||
Tales |
05.04.2025. |
2 |
Dinka Ivanović |
||
Izometrije |
26.04.2025. |
2 |
Dinka Ivanović |
||
5. |
FINANCIJE |
Financijska pismenost |
10.05.2025. |
2 |
Dinka Ivanović |
RADIONICE ZA DAROVITE UČENIKE IZ MATEMATIKE ZA 2. RAZRED SREDNJE ŠKOLE
Redni broj |
Domena |
Nastavna tema |
Datum |
Br. školskih sati |
Nastavnik |
BROJEVI |
Drugi i treći korijen |
21.09.2024. |
2 |
Ivana Matanović |
|
Skup kompleksnih brojeva |
05.10.2024. |
2 |
Ivana Matanović |
||
Matrice i determinante |
19.10.2024. |
2 |
Ivana Matanović |
||
09.11.2024. |
2 |
Ivana Matanović |
|||
ALGEBRA I FUNKCIJE |
Kvadratne jednadžbe |
23.11.2024. |
2 |
Ivana Matanović |
|
Kvadratna funkcija |
07.12.2024. |
2 |
Renata Bešić |
||
Funkcije |
11.01.2025. |
2 |
Renata Bešić |
||
3. |
OBLIK I PROSTOR |
Kružnica i krug |
25.01.2025. |
2 |
Renata Bešić Monika Peša |
Trigonometrija trokuta |
08.02.2025. |
2 |
Monika Peša |
||
Geometrija prostora |
22.02.2025. |
2 |
Dinka Ivanović |
||
Poliedri i rotacijska tijela |
08.03.2025. |
2 |
Dinka Ivanović |
||
22.03.2025. |
2 |
Dinka Ivanović |
|||
4. |
PODACI, STATISTIKA I VJEROJATNOST |
Vjerojatnost |
05.04.2025. |
2 |
Monika Peša |
26.04.2025. |
2 |
Monika Peša |
|||
5. |
FINANCIJE |
Financijska pismenost |
10.05.2025. |
2 |
Monika Peša |
RADIONICE ZA DAROVITU DJECU IZ PODRUČJA MATEMATIKE 5. RAZRED
Datum |
Tema |
Učiteljica |
|
1. sat |
21.9.2024. |
Skupovi: pojam, elementi i zapis skupa |
Ana Kanjer |
2. sat |
5.10.2024. |
Skupovi: podskup, jednakost, presjek i unija skupa |
Ana Kanjer |
3. sat |
19.10.2024. |
Operacije sa skupovima |
Ana Kanjer |
4. sat |
9.11.2024. |
Prirodni brojevi: množenje, dijeljenje i izvođenje više računskih radnji |
Ana Kanjer |
5. sat |
23.11.2024. |
Prirodni brojevi: Gaussova dosjetka, jednadžbe |
Ana Kanjer |
6. sat |
7.12.2025. |
Sustav jednadžbi, uzastopni brojevi i zadatci sa znamenkama |
Ana Kanjer |
7. sat |
11.1.2025. |
Djeljivost prirodnih brojeva: svojstva djeljivosti |
Ana Kanjer |
8. sat |
25.1.2025. |
Djeljivost prirodnih brojeva: djeljivost s nekim brojem, prosti i složeni brojevi |
Ana Kanjer |
9. sat |
8.2.2025. |
Oblik prostor i mjerenje: geometrijski likovi; kocka i kvadar |
Ivana Šoše |
10. sat |
22.2.2025. |
Oblik prostor i mjerenje: kut; susjedni,vršni i komplementarni kutovi |
Ivana Šoše |
11. sat |
8.3.2025. |
Razlomci i decimalni brojevi: razlomci |
Ivana Šoše |
12. sat |
22.3.2025. |
Razlomci i decimalni brojevi: decimalni brojevi |
Ivana Šoše |
13. sat |
5.4.2025. |
Razlomci i decimalni brojevi: postoci, aritmetička sredina |
Ivana Šoše |
14. sat |
26.4.2025. |
Logičko-kombinatorni zadatci |
Ivana Šoše |
15. sat |
10.5.2025. |
Logičko-kombinatorni zadatci |
Ivana Šoše |
RADIONICE ZA DAROVITU DJECU IZ PODRUČJA MATEMATIKE 6. RAZRED
Datum |
Tema |
Učiteljica |
|
1. sat |
21.9.2024. |
Djeljivost prirodnih brojeva : Ostatak pri dijeljenju Zajednički djelitelji. Najveći zajednički djelitelj i najmanji zajednički višekratnik |
Natalija Zvelf |
2. sat |
5.10.2024. |
Skup cijelih brojeva, Uspoređivanje cijelih brojeva. |
Natalija Zvelf |
3. sat |
19.10.2024. |
Računanje s cijelim brojevima |
Natalija Zvelf |
4. sat |
9.11.2024. |
Potencije u skupu cijelih brojeva. |
Natalija Zvelf |
5. sat |
23.11.2024. |
Algebarski izrazi u skupu cijelih brojeva. |
Natalija Zvelf |
6. sat |
7.12.2025. |
Jednadžbe u skupu cijelih brojeva i nejednadžbe u skupu cijelih brojeva. |
Anita Šimac |
7. sat |
11.1.2025. |
Uspoređivanje razlomaka i računske radnje s razlomcima. |
Anita Šimac |
8. sat |
25.1.2025. |
Linearne jednadžbe i nejednadžbe s razlomcima. |
Anita Šimac |
9. sat |
8.2.2025. |
Omjeri i postoci. |
Anita Šimac |
10. sat |
22.2.2025. |
Osnovna svojstva trokuta. |
Anita Šimac |
11. sat |
8.3.2025. |
Poučci o sukladnosti trokuta |
Natalija Zvelf |
12. sat |
22.3.2025. |
Četiri karakteristične točke trokuta i konstrukcija trokuta |
Natalija Zvelf |
13. sat |
5.4.2025. |
Površina trokuta |
Anita Šimac |
14. sat |
26.4.2025. |
Vrste i svojstva četverokuta |
Anita Šimac |
15. sat |
10.5.2025. |
Konstrukcija četverokuta i površina četverokuta |
Anita Šimac |
U Velikoj vijećnici Zadarske županije okupili su se Timovi za darovite devet osnovnih škola kojima je osnivač Zadarska županija i izložili razvojne planove za rad s visokomotiviranim i potencijalno darovitim učenicima svojih škola. Rezultat je to Programa usavršavanja odgojno-obrazovnih djelatnika za rad s potencijalno darovitim učenicima koji je Zadarska županija organizirala za osnovne škole kojima je osnivač, u suradnji s Centrom izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije.
Svrha programa usavršavanja razvoj je kompetencija odgojno-obrazovnih djelatnika za pružanje potpore cjelovitom razvoju potencijalno darovitih učenika. Uključeni djelatnici su kroz edukaciju stekli znanja i vještine za rad s darovitim učenicima. Edukacija se sastojala od šest modula, a održavao ju je Centar izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije u sklopu projekta Jadranski regionalni znanstveni centar (Jadranski RZC) u čijim aktivnostima sudjeluje i Zadarska županija kao dio radne skupine.
U programu usavršavanja sudjelovale su OŠ Vladimira Nazora Škabrnja, OŠ Petra Zoranića Nin, OŠ Sukošan, OŠ Stjepana Radića Bibinje, OŠ Biograd, OŠ Braće Radića Pridraga, OŠ Pakoštane, OŠ Petar Lorini Sali i OŠ Petar Zoranić Stankovci.
Cilj provedbe edukacije je osnaživanje kapaciteta djelatnika za rad s darovitim učenicima unutar matičnih škola te razvoj planova za rad i pružanje podrške darovitim, potencijalno darovitim i visokomotiviranim učenicima. Uz podršku Zadarske županije, predstavljeni projekti će se početi realizirati u nadolazećoj školskoj godini.
U sklopu Županijskih dana, učenici četvrtih razreda osnovnih škola kojima je osnivač Zadarska županija, a koji pohađaju radionice za darovitu djecu iz područja matematike, posjetili su mjesto Sali na Dugom otoku, točnije Osnovnu školu Petar Lorini gdje su demonstrirali svojim vršnjacima što rade u Centru.
Osim razmjene znanja i iskustva, gdje su učenici imali prilike biti u ulozi učitelja, bila je to i lijepa prilika za druženje. U sklopu svoga „radnog“ izleta, polaznici Centra, uz vodstvo svojih domaćina, posjetili su i Park prirode Telašćicu, odnosno
Interpretacijsko-edukacijski centar Grpašćak.
Polaznici Centra izvrsnosti Zadarske županije srednjih škola, svoja znanja stečena na radionicama za darovitu djecu iz područja matematike, demonstrirali su svojim vršnjacima u SŠ Bartula Kašića Pag. Nakon prezentacije djelovanja Centra, svega onoga što uče na radionicama u suradnji sa svojim mentoricama, u pratnji domaćina iz SS B. Kašića Pag, razgledali su grad, a zbog povezanosti matematike i šivanja, odnosno geometrije pri izradi Paške čipke, učenike se posebno dojmio posjet Galeriji Paške čipke.
Zadarska županija i Institut za hrvatski jezik potpisali su danas u Domu Zadarske županije Sporazum o suradnji u provedbi identifikacije potencijalno darovite djece iz područja hrvatskog jezika.
Riječ je o pilot projektu u koji su, osim županijskog Upravnog odjela za obrazovanje, kulturu i šport i Instituta za hrvatski jezik uključeni još i predstavnici Sveučilišta u Zadru te Agencije za odgoj i obrazovanje.
Po izradi mjernog instrumenta za identifikaciju potencijalno darovite djece, provest će se testiranje u školama kojima je osnivač Zadarska županija te će darovita djeca pohađati radionice za darovitu djecu tzv. Centar izvrsnosti.
„Mi u Zadarskoj županiji volimo biti prvi po nečemu. Volimo širiti vidike, probijati granice, počinjati nove priče. I to je ono što ovo područje prati još iz davnih vremena. Možda je prigoda spomenuti 1396. i prvo hrvatsko Sveučilište ovdje u Zadru, 1536. kada je Ninjanin Petar Zoranić dovršio pisanje prvog hrvatskog romana, 1604. kada je iz tiska izašla prva hrvatska gramatika Bartola Kašića Pažanina, 1806. kada je ovdje počeo izlaziti Kraljski dalmatin kao prve novine na hrvatskom jeziku ili, da se malo prebacimo i u prirodne znanosti, 1874. kada je u staroj zadarskoj bolnici izvedena prva operacija uz eter narkozu u čitavoj jugoistočnoj Europi.
Danas smo ponovo prvi. Zadarska županija prva je hrvatska županija koja je Institutom za hrvatski jezik potpisala Sporazum o suradnji u provedbi identifikacije potencijalno darovite djece.“, rekao je župan Božidar Longin i dodao kako se ovaj ugovor potpisuje u Mjesecu hrvatskoga jezika uoči 57. obljetnice Deklaracije o nazivu i položaju hrvatskog književnog jezika, ali i ni dva mjeseca nakon donošenja Zakona o hrvatskom jeziku.
„Utjecaj jednog jezika na drugi postojao je oduvijek, no negativna posljedica globalizacije jest prodiranje engleskoga na sve razine hrvatskoga jezika. Žalosna je spoznaja da danas, osobito mladi, ali i oni znatno manje takvi, sve više koriste engleske riječi od hrvatskih. Tako smo i mi ovdje danas vjerojatno na jednom eventu koji će mnogi lajkati.
Jedan od pokušaja da se osvijesti činjenica o jeziku kao temeljnoj sastavnici identiteta i kulture svakako je i donošenje Zakona. Vlada RH i Hrvatski sabor zaslužuju pohvalu što je to konačno učinjeno jer, bez obzira na niz kritika koje su ga pratile, donošenje Zakona jest jako važno.“, dodao je župan Longin.
Testiranje potencijalno darovite djece provest će se početkom sljedeće školske godine na učenicima sedmih razreda onih osnovnih škola kojima je osnivač Zadarska županija.
Dodajmo ovome da je Zadarska županija već ranije pokrenula projekt identifikacije potencijalno darovitih mladih matematičara te se s njima već radi.
Ravnatelj Instituta za hrvatski jezik dr. sc. Željko Jozić izrazio je zadovoljstvo inicijativom Zadarske županije, a na poseban način istaknuo važnost hrvatskog jezika za očuvanje hrvatskog identiteta.
„Ponosni smo i sretni što smo pozvani na suradnju u ovom pilot projektu, poziv me ostavio u divljenju, posebno iz razloga što se hrvatski jezik izdvaja kao nešto posebno. To je jako važno jer engleski jezik utječe na naš jezik. Ovaj projekt sigurno će učiniti da se hrvatskom jeziku pristupa kao ozbiljnoj stvari, da očuvamo hrvatski jezik kao najveću našu vrijednost. Hrvatski jezik je vrijednost koju treba njegovati“, rekao je ravnatelj Instituta za hrvatski jezik dr. sc. Željko Jozić.
Uz ravnatelja Instituta danas su bile nazočne njegove suradnice doktorice znanosti Ivana Kurtović Budja i Lana Hudeček, rektora Sveučilišta u Zadru prof. dr. sc. Josip Faričić, izvanredne profesore s Odsjeka za kroatistiku pročelnica Sanja Knežević, Josip Miletić i Mirelu Šušić, savjetnica za hrvatski jezik mr. sc. Jasna Pandžić, ravnateljica Ekonomsko-birotehničke i trgovačke škole Zadar Zdenka Sršen-Juričević, zatim profesorice koje su sastavile ispit Ivana Galac i Marina Marijačić te profesorice koje će održavati radionice s darovitom djecom Olivera Kardum, Tatjana Stupin, Zrinka Dobra Opačić i Marijana Kandić.